úterý 7. srpna 2012

Začínám psát

Vážení potenciální čtenáři, jmenuji se Jan Neš, je mi 20 let, jsem student a žiji v České republice. Ve skutečnosti to není mé pravé jméno, stejně tak všechny ostatní názvy budou smyšlené. Avšak fakta týkající se samotné podstaty tohoto vznikajícího blogu budou zásadně reálná. Jinak by to nemělo význam.

Žiji s obsedantně kompulzivní poruchou, ve zkratce OCD (Obsessive-compulsive disorder). Když píšu tyto řádky, nacházím se ve druhé "epizodě" této poruchy. To znamená, že jsem si vše, čím teď znovu procházím, už jednou prožil, a proto jsem vlastníkem pro někoho velmi cenných zkušeností, o které bych se rád podělil a případně tím někomu pomohl.

Nejsem odborník. Budu používat laické termíny, kterými se budu snažit popsat průběh, léčení a můj aktuální stav OCD. 

Pro jasné pochopení mého aktuálního stavu OCD a vůbec důvodu vzniku druhé epizody (tedy nového startu poruchy, nad kterou jsem na čas zvítězil) je třeba začít úplně na počátku. Proto se tu budou střetávat dvě roviny - minulost a přítomnost. Velmi živě vám vysvětlím, jak u mě porucha začala, jak jsem to prožíval a co se se mnou dělo. Zároveň to budu srovnávat s mým aktuálním stavem.

Doufám, že tím někomu pomůžu. Mně samotnému to pomáhá. 

Pokud patříte mezi šťastlivce, jako jsem já, nezoufejte. Všechno se dá zvládnout. Je velká pravděpodobnost, že se z toho dostanete a budete žít naprosto normální život s běžnými starostmi.

1 komentář: